جهش تولید | دوشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۹

اربعین حسینی در صدا و سیمای اردبیل - صفحه محتوایی خبر

 

 

اربعین حسینی در صدا و سیمای اردبیل

اربعین حسینی در صدا و سیمای اردبیل

درآستانه اربعین حسینی، صدا و سیمای مرکز اردبیل با تولید و پخش ویژه برنامه های متعدد، دل و جان عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) را روانه کربلای معلی می کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان ها، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، شبکه استانی سیمای سبلان با ویژه برنامه «حسین عاشیقلری» به تهیه کنندگی غلامعلی فرج زاده، کارگردانی عدالت فرزانه و اجرای علی پرویزی از 15 الی 17 مهرماه ساعت 22 با عزاداران حسینی استان ولایت مدار اردبیل همراه می شود.

ویژه برنامه حسین عاشیقلری با موضوع اربعین حسینی به اقتضای فضای عمومی جامعه و محدویت های کرونا سعی در انعکاس احساسات و شور و شوق عاشقان حضرت و بازگویی خاطرات و دل گویه های پیاده روی های سنوات قبل را دارد.

رادیو اردبیل هم با ویژه برنامه «عشق قافله سی» به تهیه کنندگی میلاد منیری و گویندگی علی پرویزی درروز اربعین حسینی به مدت 150 دقیقه  از ساعت 9 تا 11:30 با عاشقان خاندان عصمت و طهارت همراه می شود.

با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و همچنین برگزار نشدن پیاده روی باشکوه اربعین به دلیل شیوع کرونا ویروس، رادیو اردبیل همزمان با اربعین حسینی، ویژه‌ برنامه عشق قافیله سی را تدارک دیده تا دل‌های عاشقان حسین (ع) را روانه کربلا کند.  برنامه عشق قافیله سی با حضور کارشناس به موضوع اهمیت اربعین و نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از قیام عاشورا می پردازد. از سوی دیگر با توجه به پویش قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل، همزمان با سراسر کشور، راس ساعت 10 این زیارتنامه  را از خراسان رضوی پخش می­ کند. گزارش از افرادی که همه  در موکبهای حسینی حضور موثر داشتند و امسال برای عرض ارادت به مولایشان به امور خیریه دیگری می پردازند، استفاده از نوحه ها و مداحی­های زنده و تولیدی و پخش تلفنها و پیامکهای مخاطبان از آیتمهای دیگر برنامه است.

معاونت خبر صدا و سیمای استان اردبیل هم با تهیه و پخش گزارش ها و برنامه های مختلف خبری به انعکاس رویدادهای مربوط به اربعین حسینی می پردازد.

معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان نیز، همزمان با اربعین حسینی با ایجاد صفحه ویژه اربعین در وب سایت، استفاده از ظرفیت اپلیکیشن ، تولید موشن گرافیک ، بارگذاری محتوای تولیدی و تأمینی در پیام رسان ها و وب سایت و معرفی ویژه برنامه های صدا و سیما در فضای مجازی با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی همراه می شود.