رونق تولید ملی | یک‌شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۸

امیر حسین نارنجی تهیه کننده صدا و سیمای مرکز گیلان - صفحه محتوايي مصاحبه

 

 

مصاحبه

امیر حسین نارنجی تهیه کننده صدا و سیمای مرکز گیلان

امیر حسین نارنجی تهیه کننده صدا و سیمای مرکز گیلان

 

1- جناب آقای نارنجی خودتان را معرفی کنید و بفرمایید  چگونه وارد کار هنری شدید؟

بنده در سال ۷۸ از طریق آزمون استخدامی صداوسیما و پس از طی مراحل امتحان، مصاحبه و گزینش در ۱۶ مهر ۷۹ بصورت رسمی جذب صداوسیمای مرکز گیلان شدم و از ابتدا در بخش تولید سیمای مرکز گیلان در کار برنامه سازی ابتدا بصورت دستیار تهیه کننده و بعد از حدود سه سال بعنوان تهیه کننده برنامه های مختلف گزارشی و ترکیبی به کارم ادامه دادم و تا کنون در برنامه هایی با ساختارهای متفاوت نظیر سریال داستانی، مستند و ترکیبی و...بعنوان تهیه کننده مشغول کار هستم.

۲- چندمین بار است که در جشنواره شرکت می کنید؟

بصورت رسمی این اولین باری است که چهار کار مستند از این حقیر به نام های: فرمانده حسین، پاسدار حرم، مقتدا و قهر و مهر که پس از ارزیابی سیمای استان های سازمان و اخذ نمره بالای ۷۲ به جشنواره مراکز راه پیدا کرده است.

3- فکر می کنید عملکرد صدا و سیما چقدر در حوزه مراکز می تواند در تقویت هویت ملی و شکوفایی در کلان موثر باشد؟

حقیقت اینست که صدا سیما چه در شبکه های سراسری و چه در مراکز از ظرفیت های بسیار زیادی در  ایجاد تحول و رشد و شکوفایی در بسیاری از مسائل برخوردار است و بالقوه می تواند اثرات بسیار مثبتی در زمینه های مختلف ایجاد نماید اما متاسفانه در این زمینه از تمام ظرفیت های موجود خصوصا در مراکز استفاده نمی شود.

4- برخی از هنرمندان مراکز از دیده نشدن اثرشان نارضایتی دارند شما چه نگاهی به این مساله دارید ؟

در ارزیابی ها و راهیابی آثار به جشنواره مراکز بعضا دیده شده که معیارهای انتخاب آثار از برخی اصول ثابت خارج و معیارهای جنبی و ملاحظات خاص دخیل بوده اند اما به نظرم در کل مسئله و راهیابی آثار  اساسا نباید مشکل خاصی باشد.

5- چه پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن جشنواره دارید و به نظر شما برای پویایی بیشتر شبکه ها ی استانی چه باید کرد؟

پیشنهاد بنده برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره تولیدات مراکز اینست که سازمان بایستی در زمینه تولیدات با طبقه( ج و د )هم مانند تولیدات طبقه (ب) سرمایه گذاری کند چرا که بیش از هفتاد هشتاد درصد تولیدات سازمان به طبقات( ج و د )اختصاص داردو پربیننده ترین بخش تولیدات سازمان را شامل می شود که در اینصورت یعنی با سرمایه گذاری بیشتر در این بخش شاهد رشد کیفی چشمگیری در این حوزه از برنامه سازی که بیشترین مخاطب را نیز دارد باشیم.