جهش تولید | شنبه، ۳ آبان ۱۳۹۹

با دیدن آثار خوب در جشنواره چشم انداز خوبی برای آینده انیمیشن ایران متصور هستم - صفحه محتوایی خبر

 

 

با دیدن آثار خوب در جشنواره چشم انداز خوبی برای آینده انیمیشن ایران متصور هستم

با دیدن آثار خوب در جشنواره چشم انداز خوبی برای آینده انیمیشن ایران متصور هستم

 

حمیدرضا حافظی عضو هیات انتخاب بخش فیلم های کوتاه، نیمه بلند و بلند در گفت و گو با ستاد خبری دومین جشنواره پویا نمایی بیان کرد: مجموعه آثاری که به جشنواره ارائه شده بود، شامل سه بخش بود: آثار خیلی خوب، آثار متوسط و ضعیف. البته خوشبختانه کارهای خوبی از شرکت کننده های تهرانی و شهرستانی با تکنیک ها و درونمایه های مختلف در جشنواره داشتیم. به نظر من رنگ آمیزی آثار از هر نظر قابل توجه بود. از این رو فکر می کنم با دیدن کارهای خوب چشم انداز خوبی برای آینده انیمیشن ایران متصور شویم.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: با توجه به آثاری که من در جشنواره دیدم متوجه شدم کارهایی حضور داشتند که تکنیک های برجسته داشتند اما از نظر فیلمنامه و درونمایه به آن توجه چندانی نشده بود و یا اینکه برخی آثار مضامین خوب و پخته و حرف هایی برای گفتن داشتند اما در اجرا و تکنیک این مفاهیم و ایده ها به هدر رفته بود. اما با این وجود دیدن آثار شاخص باعث دلگرمی ما شد.

این مدرس و کارشناس انیمیشن افزود: نکته ای که در این میان حایز اهمیت است این است که آسیب شناسی انیمیشن همان فیلمنامه است که باید نگاه جدی تری به آن شود. چون برخی از این آثار به دنیای انیمیشن نزدیک نبود. در صورتی که فانتزی جوهره فیلمنامه انیمیشن است که متاسفانه به آن توجه نشده بود. یا آثاری هم بود که فیلمساز شناخت خوبی از فانتزی داشت، اما نتوانسته بود در فیلمنامه منسجم با ساختار مناسب استفاده کند.

وی در پایان تصریح کرد: بدیهی است این جشنواره هم مثل هر جشنواره ای که تاکنون برای پویانمایی برگزار شده است، بدون تردید تاثیرات مثبتی دارد. اما این جشنواره ویژگی منحصر به فردی هم دارد مبنی بر اینکه می تواند به رشد و ارتقای انیمیشن کمک شایانی کند.