جهش تولید | جمعه، ۲ آبان ۱۳۹۹

بررسی راهکارهای تحقق چشم‌انداز رسانه ملی در چهارمین همایش رشد و تعالی مراکز - صفحه محتوایی خبر

 

 

بررسی راهکارهای تحقق چشم‌انداز رسانه ملی در چهارمین همایش رشد و تعالی مراکز

بررسی راهکارهای تحقق چشم‌انداز رسانه ملی در چهارمین همایش رشد و تعالی مراکز


چهارمین همایش رشد و تعالی مراکز استانی صدا و سیما، سه‌شنبه دوم بهمن ماه در  تهران آغاز به كار كرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، چهارمین همایش رشد و تعالی مراکز استان‌ها، سه‌شنبه دوم بهمن‌ماه با حضور دكتر علی دارابی معاون امور استان ها و مدیران كل صدا و سیمای مراكز استان ها برگزار شد.
در سلسله نشست‌های نوبت صبح، مهندس مجید علیزاده دبیر همایش به ارائه گزارشی از دوره‌های گذشته این همایش پرداخت و با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف سه همایش قبلی احصا شده است اظهار کرد: با توجه به نتایج و ثمراتی که همایش رشد و تعالی مراکز استانی صدا و سیما داشته‌اند، چهارمین همایش با تکیه بر تجارب گذشته و با نگاه به افق‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.
در ادامه سهرابی مدیركل صدا و سیمای مركز فارس در خصوص انتظارات مراكز از شبكه «شما» و راهكارهای تعامل با مراكز به سخناني پرداخت و گفت: شبکه شما، رنگین کمان فرهنگ ها و آداب و رسوم اقوام ایرانی است و با پخش بهترین برنامه های مراکز جایگاه ویژه ای میان مخاطبان استان‌های کشور دارد. راهبرد اصلی شبکه شما پخش برنامه های برند پرمخاطب مراکز و همچنین برنامه‌های فاخر شبکه های استانی است.
دكتر قاسمي مدير شبكه شما نيز اضافه كرد: امروز ۷۷ درصد از برنامه‌های شبکه شما از صدا و سیمای مراکز استان ها تامین می‌شود و تنها ۲۳ درصد از برنامه‌های شبکه تولید خود شبکه است.
دكتر پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد طی سخنانی با موضوع « بایسته‌های نظارت و ارزیابی موثر، کارآمد و حرفه‌ای» خاطرنشان کرد: مولفه‌های فراوانی را می‌توان برای نظارت و ارزیابی موثر و کارآمد برشمرد که هر یک نقش مهمی در تحقق اهداف چشم‌انداز پنج ساله رسانه ملی دارند.
«طرح‌های نوآورانه با محورهای امیدآفرینی، ایجاد نشاط، انقلابی‌گری، برنامه‌سازی در مناسبت‌ها و نهضت مستندسازی در مراکز» موضوع سخنرانی جلائی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در این همایش بود؛ وی با اشاره به این محورها گفت: برنامه‌سازی پژوهش‌محور و بهره‌مندی از کانون‌های اندیشه‌ورزی با حضور نخبگان فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای هر استان، می‌تواند نقش بسزایی در این حوزه‌ها داشته باشند.
پس از آن دكتر دهقان نیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان هم به سخنرانی پیرامون «اولویت‌های جشنواره آتی پویانمایی» پرداخت و عنوان کرد: برگزاری نخستین دوره این جشنواره، تجربه‌ای ارزشمند برای رسانه ملی و معاونت امور استان‌های صدا و سیما بود.
وی افزود: لازم است از این تجربه گران‌سنگ در کنار نظرات و پیشنهادات فعالان حوزه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در برگزاری هرچه بهتر و باکیفیت‌تر جشنواره دوم استفاده کرد.
رحیمی مدیركل خوزستان هم نيز، تولیدات مشترك صدا و سیمای مراكز با كشورهای همسایه را مورد توجه قرار داد و گفت: این اقدام در راستای تعاملات فرهنگی و رسانه‌ای، گام مهمی به شمار می‌رود.
این همایش در نوبت عصر هم با برگزاری نشست پرسش و پاسخ ادامه یافت.
در بخش نخست، مهندس شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه‌ انسانی سازمان صدا و سیما با اشاره به موضوعاتی پیرامون نیروی انسانی کارآمد و مباحث اداری و مالی اظهار کرد: در سند چشم‌انداز پنج ساله رسانه ملی، این محورها به صورت هماهنگ با دیگر مسائل مد نظر قرار گرفته‌اند.
وی افزود: تامین تجهیزات و هزینه‌های تولید در مراکز از دیگر موضوعاتی است که برای آن برنامه‌ریزی شده و علاوه بر این بحث تکریم بازنشستگان و توجه به نیازهای آنها در ابعاد مختلف هم در دستور کار قرار دارد.
مهندس مصطفی محمدی رئیس طرح و برنامه‌ریزی رسانه ملی هم در بخش دوم پرسش و پاسخ حضور یافت و ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده به بیان برخی دیدگاه‌ها و سیاست‌های صدا و سیما در حوزه برنامه‌ریزی پرداخت.
وی گفت: در حوزه بودجه و برنامه‌ریزی، نگاه ویژه‌ای به استان‌ها در سطح مدیریت کلان صدا و سیما وجود دارد.
محمدی خاطرنشان کرد: توسعه و پرورش نیروهای مستعد در حوزه‌های گوناگون برنامه‌سازی، یکی از اولویت‌های صدا و سیما در مراکز استانی است.