جهش تولید | یک‌شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۹

بهرام حمیدی: در ساختار مسابقه، ویژه برنامه انتخاباتی تولید و پخش می کنیم - صفحه محتوایی خبر

 

 

بهرام حمیدی: در ساختار مسابقه، ویژه برنامه انتخاباتی تولید و پخش می کنیم

در زمان باقی مانده تا نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی برای آشنایی با اقدامات  رسانه ای صدا و سیمای مرکز مازندران با  بهرام حمیدی مدیر کل آن مرکز  به گفتگو نشستیم که مشروح آن از نظرتان می گذرد:

با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس نهم ،عملکرد آن مرکز تاکنون چگونه بوده  است ؟

با سپری شدن دو مقطع برنامه سازی انتخاباتی(تبیین و تشریح) واحد های صدا ،سیما و خبر مرکز برنامه های مختلفی را در دستور کار داشته اند که تا زمان برگزاری انتخابات ادامه خواهد یافت.

alt 

صدای مرکز در دو مقطع سپری شده 224 برنامه بالغ بر 58 ساعت برنامه تولید و پخش نموده که در مقطع سوم برنامه سازی، ( فراخوان یا تهییجی ) در مجموع 74 برنامه به مدت 1055 دقیقه برنامه تولید و پخش خواهد نمود که مهمترین آن ها که یا به صورت مستقل و یا آیتمی به انتخابات می پردازند عبارتند از :برنامه های گام نهم،از قطره تا دریا،شباهنگام،رادیوها روشن،زیر یک سقف،طراوت،مسابقه 900 ،یادمان نرود،فصل پرواز،پیام مازندران،میزگرد هفته و پخش گزارش های کوتاه انتخاباتی هر روز در دو نوبت به مدت 10 دقیقه،میان برنامه های پخشی روزی 20 دقیقه شامل سرود، وله انتخاباتی و ...پخش P.S.A  انتخاباتی هر روز به مدت 20 دقیقه.

واحد سیمای مرکز مازندران با تولید 41 برنامه بالغ بر 18 ساعت، دو مقطع برنامه سازی تبیین وتشریح را سپری نموده و در مرحله تهییجی یا فراخوان اقدام به تولید و پخش برنامه هایی همچون انتخاب نهم، تبلور حضور، طلوع بیداری، صبح مازندران، گزارشهای مردمی، سرچشمه بصیرت و پخش شصت برنامه 5 دقیقه ای با نام « میان برنامه » در هفته، در مجموع هفته ای 113 برنامه با تایم 1205 دقیقه برنامه تولید و پخش می گردد.

واحد اطلاعات و اخبار مرکز مازندران در دو مرحله قبلی تولید برنامه های انتخاباتی با 193 برنامه خبری شامل خبر مکتوب عادی و ویژه، گزارش های مکتوب، تحلیلی، پیگیری خبر، تفسیر خبر، دیدگاه کارشناسی و گزارشهای رادیو و تلویزیونی نموده که بالغ بر 365 دقیقه می باشد و در مرحله تهییجی در مجموع هفته ای 12 برنامه با زمان 36 دقیقه، برنامه تهیه و پخش خواهد شد.که مهمترین آن ها عبارت است از: تا انتخابات (پکیج اخبار انتخاباتی)، هفته ای سه برنامه و هر برنامه 3 دقیقه،گزارش ویژه رادیویی و تلویزیونی با محوریت مردم و با موضوع مجلس و وظیفه نمایندگان و ... از شهرستانهای استان هفته ای سه برنامه و هر برنامه 4 دقیقه،تحلیل کارشناسی با موضوع مجلس و مردم، هفته ای سه برنامه و هر برنامه 2 دقیقه و تریبون آزاد با هدف بیان دیدگا ههای مردم در خصوص انتخابات، مجلس و نمایندگان، هفته ای سه برنامه و هر برنامه 3 دقیقه.

- برنامه های تولیدی آن مرکز در این خصوص با چه اهدافی تولید می شوند؟ 

برنامه تولیدی بر اساس ابلاغ سازمانی از تاریخ 27 بهمن ماه تا پایان انتخابات به صورت فراخوان یا تهییجی تولید و پخش خواهد شد.

- آیا در ساختار و محتوای این برنامه ها نوآوری و تغییری ملاحظه می شود؟ 

ساخت برنامه در قالب مسابقه انتخاباتی به صورت پیامکی، استفاده از نخبگان استان در برنامه های مختلف صدا و سیما،ساخت بسته های گزارشی که حاوی آنونس، گزارش مردمی، کلام رهبری، متن و ... باشد وپخش P.S.A  اختصاص پیام و آگاهی تبلیغاتی و انتخاباتی از مهمترین اقدامات رسانه ای جدید مرکز در برنامه های انتخاباتی بوده است.