جهش تولید | پنج‌شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۹

تعاملات رسانه ای رادیوهای استانی موجب همگرایی می شود - صفحه محتوایی خبر

 

 

تعاملات رسانه ای رادیوهای استانی موجب همگرایی می شود

قائم مقام معاونت امور استان های صدا و سیما در ششمین همایش معاونان صدای مراکز گفت: طبق آخرین نظرسنجی که در تابستان صورت گرفته است شبکه های رادیویی استانی با 81 درصد میزان رضایت مندی مخاطبان توانسته اند شنوندگان بسیاری را جذب نمایند.

سید ابوالحسن موسوی زاده افزود: مطمئنا با برنامه ریزی، بررسی چگونگی انتقال پیام و محتوا و همچنین توجه ویژه به چینش برنامه ها در شبکه های رادیویی می توان مخاطبان بیشتری را جذب کرد.

وی پخش برنامه های  شبکه های سراسری صدا را در مراکز استان ها مزیت دانست و بیان داشت: مطمئنا شنیده شدن برنامه های شبکه های سراسری در استان ها موجب می شود برنامه سازان استانی تلاش گسترده ای برای جذب مخاطب بیشتر با تولید برنامه های جذاب و شنیدنی نمایند که این امر با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های هر استانی امکان پذیر است.

وی جایگاه رادیوهای استانی را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: رادیو های استانی با استفاده از تکنیک های مختلف برنامه سازی و حضور در بین مردم و مسئولین می توانند بسیار تاثیرگذار و جریان ساز باشند همان گونه که در حال حاضر رادیو دربسیاری از استان ها تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی دارد.

alt

وی ماموریت افزایش ساعت پخش شبکه های رادیویی را فرصت مناسبی برای جذب مخاطب و تولید برنامه های موثر عنوان کرد و گفت: با افزایش پخش در شبکه های استانی برنامه سازان و مدیران می توانند از پتانسیل های موجود در استان برای بهره گیری بیشتر و ارائه برنامه های با کیفیت و مخاطب پسند استفاده کنند.

قائم مقام معاونت امور استان ها رسانه ملی مهندسی جدول پخش را یکی از مهمترین دغدغه های شبکه ها دانست و ابراز داشت: اگر برنامه ها به صورت صحیح و بر اساس نیاز مخاطب تهیه و در جدول پخش قرار بگیرد مطمئنا مخاطبان بیشتری جذب شبکه های رادیویی خواهند شد.

وی تاکید کرد: شبکه های رادیویی استانی با استفاده از ظرفیت های یکدیگر و تولید برنامه به صورت مشترک می توانند در تقویت یکدیگر و ایجاد وحدت و همدلی نیز تاثیرگذار باشند.

در پایان نشست معاونان صدای مرکز برخی از مشکلات موجود در شبکه های رادیویی را مطرح و خواستار مرتفع شدن آن در مراکز استان ها شدند.