حمایت از کالای ایرانی | سه‌شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷

تولید و پخش بیش از 3200 دقیقه ویژه ‌برنامه اربعین از شبکه مازندران - صفحه محتوایی خبر

 

 

مشاهده خبر

تولید و پخش بیش از 3200 دقیقه ویژه ‌برنامه اربعین از شبکه مازندران

تولید و پخش بیش از 3200 دقیقه ویژه ‌برنامه اربعین از شبکه مازندران

 

نمایش و انعکاس شور و شیدایی عاشقان سرور آزادگان جهان در کربلا و به تصویرکشیدن و روایت مراسم اربعین حسینی و نیز نماد وحدت و یکدلی مسلمانان در این ایام پرشور از رسالت مهم و خطیر رسانه استانی بوده است.

براین اساس صدا و سیمای مرکز مازندران با حضور معنوی و پرشور، به تهیه و پخش ویژه‌برنامه‌های مناسبتی، بزرگترین تجمع مذهبی جهان در کربلای معلا را به نحو شایسته و بایسته منعکس کرده است.

در این راستا صدای مازندران با تولید و پخش 5 ویژه‌برنامه «چراغ هدایت» و «کاروان عشق»  به مدت 450 دقیقه و 1200 دقیقه برنامه‌های تولیدی «حامیان دین»، مستند «کاروان عشق»، «شباهنگام»، «سالهای جوانی»، «تمنای وصال»، «روستا در مازندران»، «میزگرد اربعین» و نمایش ده قسمتی «سرود الهی» و همچنین پخش 700 دقیقه‌ای برنامه‌های تأمینی همچون «تقویت رادیو اربعین»، «آیا کسی هست مرا یاری کند»، «آنونس رادیو اربعین»، «بعثت خوان»، «بیشتر بدانیم»، «چند قدم تا عشق»، «خط عاشقی»، «معبر»، «مشاعره عاشورایی»، «سخنرانی مذهبی»، نمایش ده قسمتی «مسافران مهتاب»، «پیاده تا بهشت» و «تبار زیبایی» و نیز به مدت 100 دقیقه ارتباط با گزارشگران کربلا و قرارگاه‌های مرزی در بین برنامه‌های روزانه «صبح مازندران»، «پیام مازندران»، «فواصل پخش»، «شباهنگام»، «چراغ هدایت»، «کاروان عشق» و «سالهای جوانی» و به مدت 30 دقیقیه ارتباط با رادیو اربعین و شبکه های سراسری رادیو سلامت، رادیو فرهنگ، رادیواقتصاد توانست این رسالت خطیر را به مدت 2480 دقیقه در این ایام به انجام رساند.

همچنین سیمای مازندران نیز با تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های «برگ گل سرخ» به  مدت 140 دقیقه، «بصیرت عاشورایی» به مدت 120 دقیقه، یک برنامه «خانواده و زندگی» به مدت60 دقیقه، پخش «اجتماع عزاداران حسینی چالوس» به مدت 72 دقیقه، 7 برنامه 5 دقیقه‌ای با نام «حامیان دین» به مدت 35 دقیقه، یازده بار ارتباط زنده با کربلا هر مرتبه 17 دقیقه به مدت 187 دقیقه، 2 برنامه 15 دقیقه‌ای ارتباط با چذابه به مدت 30 دقیقه، 3 برنامه ارتباط با مهران هربرنامه 15 دقیقه به مدت 45 دقیقه، ارتباط با شلمچه به مدت 9 دقیقه و پخش اجتماع عزاداران حسینی از سمسکنده ساری به مدت 62 دقیقه جمعا به مدت 760 دقیقه به انعکاس بزرگترین مانور وحدت و همدلی مسلمان پرداخت.

معاونت خبر مازندران نیز با ارتباط زنده با حج و زیارت در 6 نوبت دو دقیقه‌ای به مدت 12 دقیقه به موضوع ثبت نام زائران اربعین حسینی پرداخت. همچنین 4 گزارش تولیدی با محور زائران اربعین (هرگزارش به مدت دو دقیقه و 30 ثانیه)، سه گزارش خبری دو دقیقه‌ای با محور کاروان خادمین امام و حرکت موکب‌داران (به مدیت 6 دقیقه)، پخش مستند خبری با عنوان «موکب عشق» کاری از حسین قبادی (به مدت سه دقیقه و 30 ثانیه)، ارتباط زنده سه دقیقه‌ای با شلمچه در بخش‌های خبری و پوشش خبری رویدادهای مربوط به اربعین و زائران اربعین حسینی مجموعا به مدت 35 دقیقه در بخش‌های خبری رادیویی و تلویزیونی مراسم اربعین را انعکاس داده است.

تولید 5 اینفوگرافی راهنمایی زائران برای پیاده روی اربعین و انتشار در فضای مجازی، تولید 25 عکس نوشته (15 عکس نوشته روزشمار اربعین، ده عکس نوشته تبیین بیانات رهبری با تصاویر اجتماع بزرگ اربعین)، برگزاری مسابقه عکاسی آشیانه های بهشتی (عکس و فیلم از پیاده روی بزرگ اربعین ) تعداد 450 عکس و فیلم کوتاه ارسال شده که 2 فتوکلیپ عکس های ارسالی منتخب و 2 فیلم کوتاه تولید و پخش شده است،  پخش زنده پیاده روی بزرگ اربعین حسینی توسط تیم تولید فضای مجازی اعزامی به عراق در اینستاگرام و یوتیوب، انتشار 68 کلیپ و نماهنگ و فیلم کوتاه و مستند کوتاه در شبکه های اجتماعی سازمان ( سروش، تلگرام، اینستاگرام، آپارات)،  تولید 2 مستند کوتاه با نام " در امتداد قیام " و " قرار ما اربعین " که علاوه بر پخش در سیما، در فضای مجازی هم انتشار یافت، تولید کلیپ نماهنگ " موکب بین الحرمین امیرکلای بابل " که علاوه بر پخش در سیما، در فضای مجازی هم انتشار یافت، توزیع 13 توییت " حب_الحسین_یجمعنا " توسط 3 صفحه مجزا که یکی از توییت ها در اخبار 20:30 خوانده شد، از فعالیت‌های معاونت مجازی مرکز در اربعین حسینی بود.