جهش تولید | جمعه، ۹ آبان ۱۳۹۹

درک حساسیت های اجتماعی و دادن قدرت تحلیل به مخاطب از وظایف رسانه ها و مطبوعات است - صفحه محتوایی خبر

 

 

درک حساسیت های اجتماعی و دادن قدرت تحلیل به مخاطب از وظایف رسانه ها و مطبوعات است

درک حساسیت های اجتماعی و دادن قدرت تحلیل به مخاطب از وظایف رسانه ها و مطبوعات است

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان به مناسبت ایام الله دهه فجر با اعضاء شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان سمنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  روابط عمومی معاونت امور استان ها، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی توکلیان که به مناسبت ایام الله دهه فجر,  و به منظور هم اندیشی در خصوص همگرایی و هم افزایی در اطلاع رسانی موضوعات انتخابات  در جمع اعضاء شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان سمنان حضور یافت با بیان این مطلب به تشریح شگردهای رسانه های ضد انقلاب در نفوذ به اذهان مردم و تغییر کارکردهای اجتماعی با بهره گیری از اخبار جهت دار و سوء ظن ساز پرداخت.

دکتر توکلیان از برخی خبر رسانی های ناقص و غیر حرفه ای که سبب سوء هاضمه فکری در بین مخاطبان می شود نیز انتقاد کرد و گفت : تبیین و تشریح درست وقایع در شرایطی که فضای مجازی انواع اطلاعات و اخبار تفکیک نشده غیر قابل استناد به ذهن مخاطب پمپاژ می کند، به ارتقاء سطح آموزش حرفه ای رسانه ها نیاز دارد.

وی با ابراز خرسندی از فضای همدلی و همبستگی و همراهی فعالان عرصه رسانه در استان سمنان به رغم وجود اجتناب ناپذیر سلایق و رویکردهای مختلف سیاسی، بر تقویت این همگرایی ها در راستای خدمت به مردم و کشور و استان تاکید کرد.

مدیر کل صداوسیمای مرکز سمنان، تولید، بازنمایی و بازنشر هنرمندانه و خلاقانه و هدفمند محتوای خبری و رسانه ای را از نیازهای امروز اطلاع رسانی استان با بهره گیری از روش های جدید انعکاس مکتوب، الکترونیک، دیداری و شنیداری دانست و خاطرنشان کرد : نباید با روش های کهنه و ناکارآمد، هر چند ناخواسته، سبب القاء حس بی اعتمادی و بروز واگرایی در افکار و عقاید و باورهای مردم و مخاطبان رسانه ها شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان همچنین به بایدها و نبایدهای تعامل اصحاب رسانه با مسئولان نیز اشاره و تصریح کرد : دریافت اطلاعات صحیح و صریح از وقایع و اتفاقات مختلف، حق رسانه و انعکاس آن به مردم برای اطلاع رسانی دقیق، حق مخاطبان است اما در مواجه با مسئولان باید از روش های صحیح پیگیری و پرسش برای دریافت پاسخ استفاده کرد تا فرد مسئول با دیدگاه منفی با خبرنگاران برخورد نکند، بلکه رسانه را ابزاری برای رسیدگی سریع و رفع مشکلات مردم بداند.