جهش تولید | جمعه، ۲ آبان ۱۳۹۹

دکتر دارابی: حضور گسترده مردم در انتخابات مهمترین راهبرد رسانه ملی است - صفحه محتوایی خبر

 

 

دکتر دارابی: حضور گسترده مردم در انتخابات مهمترین راهبرد رسانه ملی است

دکتر دارابی: حضور گسترده مردم در انتخابات مهمترین راهبرد رسانه ملی است


معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: فراهم ساختن زمینه‌های حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مهمترین راهبرد صدا و سیماست.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، دکتر علی دارابی در پنجمين نشست رشد و تعالي مراكز استان هاي صدا و سيما با اشاره به اولویت‌های مراکز در نیمه دوم سال جاری اظهار کرد: برنامه‌ریزی و اقدام بایسته برای راهپیمایی بزرگ اربعین، ایجاد شادی و نشاط در قاب تلویزیون و برنامه‌های رادیو بعد از محرم و صفر و اهتمام نسبت به مناسبت‌های پیش رو از جمله انتخابات اسفندماه، از جمله این اولویت‌ها هستند.
وی افزود: کنداکتور پخش در نیمه دوم سال باید تغییرات محسوسی داشته باشد، تولید، تامین و پخش در مراکز باید بسیج شوند و بهترین و جذاب‌ترین‌ها را روانه آنتن کنند.
معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مدیران کل باید به طور ویژه برای تحقق این مهم وقت بگذارند خاطرنشان کرد: مناسبت‌های مختلفی را پیش رو داریم از جمله یوم الله 13 آبان، دهه فجر و یوم الله 22 بهمن (راهپیمایی بزرگ) و مناسبت‌هایی از این دست که باید با برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه وارد کنداکتور شوند.
دارابی ادامه داد: لازم است شبکه‌های استانی به تبیین ویژگی‌های نامزدهای اصلح از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بپردازند.
معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز 99 گفت: تعطیلات نوروز وقت بسیار مناسب برای گوش کردن رادیو و تماشای تلویزیون است؛ همه مراکز باید برنامه‌های خود را ارائه دهند و سیمای استان‌ها و رادیو هماهنگی لازم را انجام دهند.
وی افزود: موضوع رونق تولید باید دست برتر را در برنامه‌ها بگیرد و برای این منظور توجه به مواردی همچون معرفی کارآفرینان و مجاهدان عرصه اقتصادی یک وظیفه است.
دارابی تصريح كرد: شبكه هاي استاني باید زبان مردم باشند و برای گره‌گشایی و پیگیری مشکلات آنها پیشگام شوند.
معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: از جمله مأموریت‌های راهبردی مراکز، اهتمام نسبت به بیانه گام دوم است و برای این منظور ستاد آن باید منظم تشکیل شود. برنامه‌ها در رادیو و تلویزیون و فضای مجازی تولید و پخش و گزارش آن مستمر ارسال شود.
وی با اشاره به لزوم تشکیل و فعالیت جدی شورای صیانت از زبان و ادب فارسی در مراکز خاطرنشان کرد: این کار خیلی مهم است و از مطالبات رهبری معظم انقلاب اسلامی است، در ستاد شورای آن تشکیل شده است؛ در مراکز این ستاد را تشکیل دهید و در طول سال باید این کار دنبال شود.
وی عنوان کرد: تولید مشترک مراکز مرزی با کشورهای همسایه و تولیدات مشترک استان‌های همجوار و هم اقلیم و هم زبان و دارای مشترکات فراوان برای جریان‌سازی و تاثیرگذاری برنامه‌ها به خصوص در حوزه آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست یک اصل است که این پروژه در سیمای استان‌ها و صدا نیاز به مدیریت ویژه‌ای دارد.
وی ادامه داد: زبان رسانه را باید متناسب با مخاطب تغییر دهید؛ زبان رادیو و تلویزیون متعلق به نسل جوان و جامعه است. تغییرات نسلی و مطالبات آنها را پيگيري كنيد. جوانان، زنان، طبقه متوسط شهری سه موتور محرکه تحولات اجتماعی هستند كه برای این قشر بايد برنامه‌سازی خلافانه کنید.