جهش تولید | چهارشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۹

دکتر دارابی عنوان کرد - صفحه محتوایی خبر

 

 

دکتر دارابی عنوان کرد

تولید 6 هزار ساعت برنامه با محوریت شعار سال در مراکز استانی

دکتر دارابی عنوان کرد

معاون امور استان‌‌های صدا و سیما گفت: در سال 97 بیش از 6 هزار و 257 ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی با محوریت شعار سال در صدا و سیمای مراکز تولید و پخش شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، دکتر علی دارابی با اشاره به مهمترین برنامه‌ها و اقدامات مراکز استانی رسانه ملی با محوریت حمایت از کالای ایرانی در سال 97 اظهار کرد: صداوسیمای مراکز در 11 ماهه سال 1397، با توليد و پخش  6257 ساعت برنامه راديويی و 2380 ساعت برنامه تلويزيونی به موضوع سال با عنوان حمايت از کالای ايرانی پرداختند.

وی افزود: تهيه بانک اطلاعات صنعتگران و کارآفرینان و کارگاه‌های کوچک و بزرگ استان‌ها، انجام سفرهای متناوب مديران و برنامه‌سازان مراکز به شهرهای استان‌ها و بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی برای آشنایی بيشتر از ظرفيت‌های استانی و تولید خبر و برنامه از آنها، بازدید مديران و برنامه‌سازان مراکز از شرکت‌های برتر و نمونه به همراه مسئولین استانی و ساخت برنامه از این بازدیدها در حوزه‌های سیما و خبر و تبادل‌نظر کارآفرینان و اهالی رسانه به‌صورت بی‌واسطه و صريح و نیز پیشنهاد و تشکيل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در برخی استان‌ها ازجمله استان قزوين با حضور مسئولان استانی در محل کارخانه‌های مهم استان و بررسی مشکلات و موانع توليد آنها و ساخت برنامه از اين جلسات از جمله اقداماتی بوده‌اند که در همین راستا صورت گرفته‌اند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به برنامه‌ریزی شبکه‌های استانی برای معرفی تولیدکنندگان برتر استانی در برنامه‌های مختلف و ترغیب جوانان به تولید و کارآفرینی عنوان کرد: در این زمینه شاهد تولید برنامه‌های موشن گرافيک با استفاده از گرافیک جذاب و پرداخت غیرمستقیم به موضوع باهدف جذب حداکثری مخاطب و تولید گزارش‌ها و مجموعه‌های خبری متنوع تحت عنوان «مامی توانیم» در راستای معرفی صنایع بزرگ و واحدهای تولیدی استان‌ها بودیم.

وی ادامه داد: تولید مجموعه‌های خبری تحت عنوان «ساخت ایران» با محوریت شعار سال برای معرفی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، تهیه و تولید گزارش‌های خبری تعاملی با حضور مخاطبان در موضوعاتی چون «خرید جهیزیه ایرانی»، «حمایت از کالای ایرانی» و «حمایت از کارگر ایرانی» و معرفی مشاغل جدید و استارت آپ های ایرانی در برنامه‌های مختلف ازجمله برنامه «ایستگاه جوانی» مرکز اراک در کنار معرفی محصولات روستاهای قطب تولید صنایع‌دستی ازجمله کارگاه‌های خانگی تولید مبل، تولید کفش و ... در همین زمینه صورت گرفته است.

دارابی با بیان اینکه ساخت برنامه‌های رادیوئی با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها و معرفی صنایع کوچک و اشتغال‌زا که کالای باکیفیت تولید می‌کنند از ابتدای امسال در دستور کار مراکز استانی قرار گرفته بود خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های مراکز در زمینه حمایت از کالای ایرانی می‌توان به تهیه و تولید انیمیشن 13 قسمتی خاک مهربون در مرکز زنجان با رویکرد معرفی مشاغل و توليدات ايرانی، تهیه و تولید سریال 26 قسمتی اکسیر با نگاه حمایت از صنایع‌دستی استان زنجان با محوریت مس و تولید برنامه‌های کوتاه راديويی در ساختار PSA و فیچر و معرفی کالا و محصولات باکیفیت ايرانی اشاره کرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی از جريان‌سازي رسانه‌ای در خصوص معرفي صندوق‌هاي خُرد زنان روستايي با رويکرد اشتغال‌زایی در روستاها و معرفي كالاهاي توليدي زنان روستايي با محوریت شبکه‌های استانی خبر داد و افزود: توليد ویژه‌برنامه ايران ٦٢٦ و افق روشن در شبکه‌های راديويی مراکز برای جلب‌ توجه مردم به باركد كالاي ايراني و معرفی شرکت‌های موفق تولیدی استان‌ها و نیز استفاده از كاراكتر طنز عروسكي در برنامه‌های سيمای مراکز و تبيين چرايي خريد محصولات داخلي ازجمله در مراکز بوشهر و همدان در همین راستا انجام شده است.

وی به الگوسازی از کارآفرینان و تولیدکنندگان استانی با دعوت از آنان برای حضور در برنامه‌های پرمخاطب رادیویی و تلویزیونی مراکز  اشاره و تصریح کرد: در سال 97 شاهد تلاش رسانه‌ای برای ارتقاء منزلت کارآفرینان و کارآفرينی در میان مخاطبان و تاثیرگذاری بالای این جریان رسانه‌ای بودیم.

دارابی عنوان کرد: تولید بسته‌های تصویری کوتاه از فعالین بخش‌های تولیدی و اقتصادی و پخش مستمر آنها در خلال برنامه‌های مراکز، طراحی آیتم در برنامه‌های کودک و نوجوان با رویکرد خرید کالای ایرانی، تبیین سیره علما و بزرگان دین در حمایت از کالای ایرانی در برنامه‌های خانواده از جمله مرکز قم و نیز راه‌اندازی پویش‌های مردمی «#ایرانی_ بخریم_ تا_ ایران_ ساخته_ شود» و «#ایرانی_ ایرانی_ بخر» در فضای مجازی مراکز برخی دیگر از اقدامات صدا و سیمای مراکز در راستای تحقق شعار سال به شمار می‌روند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی طراحی و تولید برنامه ترازو در سيمای مرکز مازندران باهدف طرح مطالبات تولیدکنندگان از دستگاه‌های اجرایی را مورد توجه قرار داد و گفت: انجام تولیدات مشترک با بسیج سازندگی در سیما، صدا، خبر و فضای مجازی مراکز باهدف معرفی کارآفرینان و تولیدات بومی و تبلیغ کالای ایرانی و بهره‌گیری از ظرفیت رادیو نما و زیرنویس سیما جهت گفتمان‌سازی خرید کالای ایرانی از دیگر اقدامات مراکز برای پاسخگویی به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت همه جانبه از کالای ایرانی بوده است.

وی با اشاره به تولید نمایش‌های کوتاه و بلند رادیویی با موضوعات مرتبط با شعار سال و برنامه‌های مستند و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف ادامه داد: علاوه بر این اقدامات می‌توان به فعالیت‌های دیگری همچون طراحی و تولید برنامه‌های کارشناسی و میزگرد و دعوت از کارآفرینان و مسئولان بررسی مشکلات تولید و کارآفرینان اشاره کرد.

دارابی برنامه‌های مناسبتی مراکز با محوریت شعار سال را مورد توجه قرار داد و افزود: توليد ویژه ‌برنامه افطار سيمای مرکز سمنان از  ۱۵ کارخانه تولیدی استان باهدف حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما تصریح کرد: تولید سریال ۱۳ قسمتی قطعه گمشده در مرکز سمنان با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کالای ایرانی، تولید ویژه‌برنامه‌های گزارشی باهدف نمایش فرآیند توليد کالاهای استانی از ایده تا فروش در بازار هدف و ترغيب مخاطبان به حمايت از کارگر ايرانی و توليد ۶۶ قسمت برنامه ویژه تلويزيونی مربوط به تولیدات داخلی و کالای ایرانی با عنوان باور با رویکردی بررسی سه ضلع تولیدکننده، مصرف‌کننده و دولت از جمله فعالیت‌های مراکز در این زمینه محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: توليد سریال 26 قسمتی هفت‌خوان در مرکز اردبيل که در آن در چندین قسمت به کالای ایرانی، تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی پرداخته شده از دیگر فعالیت‌های نمایشی مراکز در زمینه تحقق شعار سال بوده است.

دارابی با اشاره به محدود کردن جوایز مسابقه‌های راديويی و تلويزيونی به کالاهای ایرانی این اقدام را مثال بارز عمل به فرمایشات رهبری در زمینه حمایت از محصولات داخلی دانست و گفت: ساخت کليپ و تصویرگذاری موسيقی‌های توليدی با موضوع حمایت از کالای ایرانی در مراکز از جمله مرکز کرمانشاه هم در همین راستا صورت گرفته است.