رسانه استانی، نسلی جدید متعلق به عصر جدید - صفحه محتوایی خبر
مشاهده خبر
رسانه استانی، نسلی جدید متعلق به عصر جدید
شبکههای استانی؛ پیشرو در عصر رسانه

کارشناسان و رسانه شناسان، نشانه هایی را در ریخت شناسی اجتماعی و فعالیتهای روزانه مردم میبینند که حاکی از اتمام یک دوره بزرگ است. دورهای که رادیو و تلویزیون در کنار رسانههای دیگری همچون روزنامهها و پایگاههای خبری اطلاعرسانی و تحلیلی، رقیب جدی پیدا کردهاند. بدون شک با گسترش شبکههای اجتماعی در فضای مجازی و فعالیت گسترده مردم در گروههای مختلف باعث شده عصر جدیدی از فعالیتهای رسانهای بخصوص در شبکههای استانی صدا و سیما شکل بگیرد.
رسانههای استانی به عنوان رسانههای محلی با بهرهگیری از سنتهای بومی، محلی و نمادهای مختلف استانی مانند لباس، موسیقی محلی ـ مقامی و همچنین استفاده از تنوع قومیتها و فرهنگها توانستهاند با گویش و زبان محلی رویکردشان را تغییر دهند و شبکههای نسل جدید که متعلق به عصر جدید است را طراحی و اجرایی کنند. معرفی جاذبههای گردشگری با هدف جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم تولید برنامههای نمایشی کوتاه و جذاب که با گویش محلی و طنازانه ساخته شده و همچنین تولید قطعههای کوتاه مراسم مذهبی و دینی در شهرهای مختلف کشور از جمله آثاری بوده که این روزها در شبکههای اجتماعی دست به دست میچرخد.
همه ما میدانیم ایران فقط تهران نیست و بسیاری از فعالیتهای مهم در نقاط مختلف کشور صورت میگیرد. از این رو در سالهای اخیر واحدهای خبر صدا و سیمای استانها تلاش کردند با تولید گزارشهای کوتاه و با شناسایی سوژههای مناسب به تبیین الگوی مصرف، سادهزیستی و دوری از تجمل و اشرافیگرایی، الگوسازی از چهرههای مبتکر، مولد، کارآفرین آموزش مهارتها و ارزشگذاری روی مشاغل مورد نیاز جامعه، فرهنگ کار و مشارکت را در حوزههای مختلف ترویج و گسترش دهند. همین گزارشهای کوتاهی که در شبکههای مجازی رد و بدل میشود از یک سو مدیریت جهادی مدیران دلسوز کشور را در عرصه سازندگی و از سوی دیگر روحیه امید و سازندگی را توسط مردم پرتلاش کشور به نمایش میگذارد و باعث همدلی و همزبانی دولت و ملت میشود.
بدون شک شبکههای استانی میتوانند به عنوان جریانسازترین رسانه در کشور فعال باشند و حالا که شبکههای استانی شبکه سراسری شما را در اختیار دارند و آثار فاخر و ارزشمندشان را از این شبکه برای مردم به نمایش میگذارند باید بیش از پیش از همه توان و ظرفیتهای متعدد در حوزههای مختلف با بهرهگیری از حجم بالای هنرمندان علاقهمند بومی و نیروهای مستعد در استانها در عصری که عصر رسانه نامیده شده رسانههایی پیشرو باشند تا با حفظ مخاطبان فعلی به مخاطبان خود بیفزایند.
فرشید شکیبا
جدیدترین اخبار
-
تشریح برنامه های سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی
-
نشست استاندار مازندران با مدیران و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز
-
رئیس هیأت انتخاب آثار و داوری بخش موشنگرافیک آموزشی تبلیغاتی جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران:
-
عضو هیأت انتخاب آثار جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران:
-
عضو هیأت داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران:
-
رئیس هیأت انتخاب آثار بخش مجموعه و سریال جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران:
-
رئیس هیأت انتخاب و داوری بخش موضوعی جشنواره ملی پویانمایی
-
رئیس هیأت انتخاب آثار جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران:
-
عضو هیأت انتخاب آثار جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران عنوان کرد؛
-
معرفی هیات داوران دو بخش از نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران