رونق تولید ملی | چهارشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

رضایت‌مندی بیش از 90 درصد از برنامه تلویزیونی«چریکه شو» - صفحه محتوایی خبر

 

 

رضایت‌مندی بیش از 90 درصد از برنامه تلویزیونی«چریکه شو»

رضایت‌مندی بیش از 90 درصد از برنامه تلویزیونی«چریکه شو»

رضایت‌مندی بیش از 90 درصد از برنامه تلویزیونی«چریکه شو»

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، برنامه تلویزیونی «چریکه شو» دارای 98 درصد بیننده و بیش از 90 درصد رضایتمند‌ی است.

 به گزارش روابط عمومی معاونت امورمجلس و استان ها امان‌اللهی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اساسی مدیران مراکز صدا و سیما در استان‌های مختلف با توجه به تاکیدات جدی ریاست رسانه ملی، هدایت افکار عمومی بر اساس فرهنگ بومی و اسلامی حاکم بر منطقه است اظهار کرد: در سفری که رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به استان کردستان داشتند، این دیار را خطه‌ای فرهنگی نامیده و فرمودند چهره‌هایی را می‌بینم و صفای باطنشان را مشاهده می‌کنم که گویی در یک نمایشگاه فرهنگی بسر می‌برم؛ ایشان همچنین از برخی ادبای کرد همچون محمد قاضی نام بردند و فرمودند قریب 50 سال پیش آثار او را مطالعه کرده‌اند، بر همین اساس مدیریت مرکزی فرهنگی همچون صدا و سیما در این استان دارای ظرافت‌های خاصی است.

وی افزود: به عنوان یک مدیر بومی اهل کردستان، با ذائقه و مطالبات فرهنگی مردم این استان آشنایی زیادی دارم و از آنجا که میل اهالی به داشتن شبکه‌ای تلویزیونی زیاد بود، از همان بدو تأسیس سیمای مرکز کردستان، توجه به مسائل فرهنگی هم در اولویت قرار گرفت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی در پس برنامه‌سازی‌های این مرکز قرار دارد گفت: یکی از این برنامه‌ها که با استقبال گسترده‌ای هم مواجه شده و شمار بینندگان آن فراتر از مردم استان بلکه از مناطق همجوار و حتی کشورهای خارجی رفته، «چریکه شو» است.

وی ادامه داد: طیف وسیعی از مردم از نوجوانان تا افراد بالای 60 سال به عنوان خوانندگان آماتور در این برنامه حضور می‌یابند و مخاطبان آن هم مربوط به گروه سنی خاصی نمی‌شوند.

امان‌اللهی با بیان اینکه موسیقی اصیل کردی به عنوان یکی از محورهای اساسی این برنامه انتخاب شده است خاطرنشان کرد: حراست از فرهنگ و موسیقی بومی در مقابل آهنگ‌های مبتذل و بی هویت وارداتی و همچنین پاسخگویی به ذائقه و نیازهای فرهنگی مخاطبان، دلیل این انتخاب بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان عنوان داشت: علاوه بر این «چریکه شو» و دیگر برنامه‌‌های آتی این مرکز از ویژگی مهم دیگری به نام استودیوگریزی هم برخوردارند، سعی کرده‌ایم همه مردم در اقصی نقاط استان و مناطق همجوار را مد نظر داشته باشیم و همراه با آنها و با استفاده از ظرفیت‌ها و نظراتشان به کار برنامه‌سازی بپردازیم که این امر به نوبه خود سبب رضایت‌مندی بیشتر نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر و بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، برنامه تلویزیونی «چریکه شو» دارای 98 درصد بیننده و رضایت‌مندی بالای 90 درصد در سطح استان است؛ از جمله دلایل این امر توجه به فرهنگ بومی و اصیل و پرهیز از برنامه‌سازی یکجانبه بوده زیرا از نظرات و پیشنهادات مردمی هم در ساخت آن بهره گرفته شده است.

امان‌اللهی تعامل با مخاطبان را یکی از محورهای جدید برنامه‌سازی در صدا و سیمای مرکز کردستان دانست و افزود: پرهیز از سطحی‌نگری و حرکت به سمت عمقی‌نگری در تولید برنامه‌های تلویزیونی، یکی از راهکارهایی است که برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از نظرات مردمی و ساخت برنامه‌هایی که مورد نیاز و خواسته مخاطبان باشند بکار گرفته شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان ادامه داد: به همین منظور اتاق فکری با حضور صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و نخبگان و اقشار گوناگون تشکیل شده و جلسات منظم و مداومی برای گزینش پیشنهادات و محورهای ساخت برنامه داشته‌ایم، حتی در انتخاب نام برنامه و ساعات پخش آنها نیز از نظرات مردمی غافل نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: علاوه بر همه تمهیدات اندیشیده شده برای کیفی‌سازی برنامه‌ها و به منظور جلوگیری از قرار گرفتن در ورطه تکرار، جلسات ارزیابی متناسب برای آسیب‌شناسی نقاط ضعف و قوت تشکیل می‌شود؛ در این زمینه بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و همچنین نظرسنجی‌های دوره‌ای در دستور کار قرار دارد و همچنین سعی می‌کنیم آیتم‌هایی در قالب‌های طنز یا اجتماعی را نیز در لابلای این برنامه قرار دهیم تا بار فرهنگی و اجتماعی آن ارتقا یابد.

امان‌اللهی با بیان اینکه درصدد تقویت نقاط قوت و کاستن از نقاط ضعف برنامه چریکه شو هستیم عنوان داشت: سبک زندگی، ایجاد بهجت معنوی و توجه به اقتصاد مقاومتی، از جمله موضوعاتی هستند که در آیتم‌های میان برنامه به چریکه شو اضافه خواهند شد.