اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال | چهارشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۶

رونمایی از مجموعه‌های «نگارستان 3» و اقتصاد مقاومتي «برای اقدام» در معاونت امور استان‌های رسانه ملی - صفحه محتوایی خبر

 

 

مشاهده خبر

رونمایی از مجموعه‌های «نگارستان 3» و اقتصاد مقاومتي «برای اقدام» در معاونت امور استان‌های رسانه ملی

رونمایی از مجموعه‌های «نگارستان 3» و اقتصاد مقاومتي «برای اقدام» در معاونت امور استان‌های رسانه ملی

 

در حاشیه دیدار نوروزی دکتر دارابی از بخش‌های مختلف معاونت امور استان‌های صدا و سیما، از مجموعه‌های «نگارستان 3» و «برای اقدام» رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما، دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی طی بازدید نوروزی از بخش‌هاي مختلف این معاونت، ضمن ارزیابی اقدامات صورت گرفته و حضور در بخش‌های مختلف، به صورت رو در رو با مدیران و کارکنان به گفت‌وگو پرداخت و مسائل و موضوعات این معاونت را در این گفت‌وگوها مورد توجه قرار داد.
در حاشیه این بازدید از مجموعه‌های «نگارستان 3» و «برای اقدام» رونمایی شد.
مجموعه سوم نگارستان با مدت زمان 4 هزار و 800 دقیقه معادل 80 ساعت شامل مستندهایی پیشرو است که بیش از پیش نشان‌گر ظرفیت و توانمندی مراکز استان‌ها در ساختار «مستند» است، توجه به ساختار رسانه‌ای در تولید این آثار علاوه بر پر بار کردن قاب تصویر شبکه‌های مراکز استان‌ها، به حضور پررنگ و اثرگذار در شبکه‌های سراسری انجامیده و پرداخت هنرمندانه به سوژه‌های مهم و جذاب، حضور موفق این آثار در جشنواره‌های داخلی و خارجی و کسب جوایز متعدد ملی و بین‌المللی را موجب شده است.
تنوع این تولیدات به گونه‌ای است که ضمن برجسته‌سازی زمینه‌های تاریخی، اجتماعی و فرهنگی هر استان، به بازنمایی و تبیین ارزش‌ها و فرهنگ ایرانی - اسلامی معطوف است، در چنین شرایطی به لحاظ کمی و کیفی، خودباوری و خوداتکایی در هنرمندان مراکز استان بارور و موجب پویایی شبکه‌ها شده است که به تعبیری می‌توان گفت این پویایی و خودباوری از طریق اثر ساخته شده، در ضمیر مخاطب نیز نقش می‌بندد.
مجموعه «برای اقدام» نیز شامل 1200 دقیقه معادل 20 ساعت، بر مبنای اولویت و ضرورت گفتمان «اقتصاد مقاومتی» پایه‌گذاری شده و به پیروی از الگو و راهکار استقلال اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری برای نظام اقتصادیِ پیشِ رو، به نگاهِ مستندِ 70 فیلم‌ساز مراکز استان‌ها به این مقوله پرداخته است.  در این مجموعه هر یک از مراکز با حداقل دو عنوان فیلم، از دو رویکرد به ظرفیت‌های استان خود نگاه کرده‌اند.
در رویکرد نخستین، تصویرسازی از «فرایند توفیق» پروژه‌های موفق استانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت، دامداری، گردشگری، صنایع غذایی، صنایع دستی و ....، در اشکال مختلف اعم از کارخانه‌ها، کارگاه‌های کوچک و متوسط، کارآفرینی، صادرات، بسته‌بندی و شرکت‌های دانش‌بنیان مدنظر قرار گرفته و چگونگی و چرایی موفقیت‌های این پروژه‌های اقتصادی و جزئیات مراحل موثر در این فرآیند مورد تاکید بوده‌اند.
در رویکرد دوم، به عنوان نقدی درون گفتمانی فرایند و چرایی برخی پروژه‌های «ناموفق» استانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی شامل پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های معطل مانده، نیمه کاره، در آستانه تعطیلی، ورشکسته و یا ظرفیت‌های اقتصادی استفاده نشده و بر زمین مانده استان مورد آسیب‌شناسی و تحلیل قرار گرفته و ظرفیت‌ها و موقعیت‌های ویژه در معرض مخاطره و پیامدهای آن‌ها یادآور شده‌اند.