جهش تولید | سه‌شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۹

عضو هیأت انتخاب جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران: - صفحه محتوایی خبر

 

 

عضو هیأت انتخاب جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران:

شیوه‌های انتقال پیام در قالب انیمیشن نیازمند بروزسانی است

عضو هیأت انتخاب جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران:

عضو هیأت انتخاب جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران گفت: چون مخاطبان امروزی همانند مخاطبان سال‌های گذشته نیستند، شیوه انتقال پیام در انیمیشن نیز باید بروزرسانی و متناسب با شرایط زمان این افراد ساخته شود چرا که انتقال پیام به شیوه گذشته مؤثر نخواهد بود.
 امیر سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران اظهار کرد: اغلب آثار رسیده به جشنواره ملی پویانمایی از نظر تکنیکی در سطح خوبی قرار دارند ولی از نظر محتوایی همچنان نیازمند پردازش هستند.
وی افزود: آثار بسیار خوب که در تمام زمینه‌های دارای کیفیت مطلوب بودند نیز در بین آثار رسیده به جشنواره وجود داشت ولی به نظر می‌رسد کارهای بیشتری در این زمینه باید صورت گیرد.
عضو هیأت انتخاب جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران اضافه کرد:انیمیشن‌سازانی که آثارشان به جشنواره ملی پویانمایی راه پیدا می‌کند به مرور وسواسشان نبست به تولید آثار بهتر و باکیفیت‌تر بیشتر می‌شود.
سحرخیز ادامه داد: انتقال مفاهیم دینی و اعتقادی در قالب انیمیشن به ویژه اگر مخاطب آن قشر کودکان و نوجوانان باشد ظرافت و پختگی خاصی می‌طلبد.
وی عنوان کرد: متأسفانه گاهی ظرافت لازم برای انتقال مفاهیم دینی در ساخت انیمیشن‌ رعایت نمی‌شود از این رو اثرگذاری لازم را ندارد.
عضو هیأت انتخاب جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران بیان کرد: چون شیوه دسترسی به اطلاعات و محتوا امروزه کاملا تغییر کرده است پردازش محتوای انیمیشن‌ها به ویژه آن‌ها که مخصوص سنین کودک و نوجوان هستند سخت‌تر و پیچیده‌تر شده است.
سحرخیز افزود: چون مخاطبان امروزی همانند مخاطبان سال‌های گذشته نیستند، شیوه انتقال پیام در انیمیشن‌های امروزی نیز باید بروزرسانی و متناسب با شرایط زمان این افراد ساخته شود چرا که انتقال پیام به شیوه گذشته مؤثر نخواهد بود.