جهش تولید | شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

مرحوم کشاورز مرد بی تکرار سینما و تلویزیون بود - صفحه محتوایی خبر

 

 

مرحوم کشاورز مرد بی تکرار سینما و تلویزیون بود

مرحوم کشاورز مرد بی تکرار سینما و تلویزیون بود


به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، دکتر علی دارابی در یادداشتی به مناسبت درگذشت هنرمند برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون نوشت: زنده یاد محمد علی کشاورز یکی از چهره‌های ماندگار هنر ایران زمین بود، مردی که به حق، نشان درجه یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرده است: نام او بر پرده نقره‌ای یا بر صفحه تلویزیون، مشتاقان بسیاری را به آن فیلم و سریال جذب می‌کرد و بازی‌های درخشان و طبیعی‌اش در نقش‌ها و تیپ‌های مختلف، به شخصیت‌های بسیاری جان داد و چهره‌هایی متفاوت از هنر و توانمندی او را در اذهان ایرانیان به یادگار گذاشت.
دکتر دارابی در ادامه به نقش‌آفرینی مرحوم کشاورز در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف اشاره و آورده است: از جمله مهم‌ترین آثار کارنامه درخشان استاد کشاورز می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی «دایی‌جان ناپلئون»، «آتش بدون دود»، «هزاردستان»، «سربداران»، «افسانه سلطان و شبان» و «پدرسالار» اشاره کرد همچنین ٤٥ فیلم سینمایی، ٣٨ سریال و ده ها تله تئاتر از جمله کارنامه هنروی محسوب می‌شود. او همدوره، همراه و همبازی بزرگانی چون عزت الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی و داود رشیدی بود که از آنها با عنوان پنج تنِ بازیگری سینمای ایران یاد می شود، پنج ستاره‌ای که تکرار نشدند.
وی افزوده است: مرحوم کشاورز قلبی مهربان و شخصیتی بسیار دوست‌ داشتنی داشت و  به عشق هنر این سرزمین و مردم کشورش نفس می‌کشید. اخلاق حرفه‌ای و تعهد به کار از مهم‌ ترین خصوصیات زنده‌ یاد محمدعلی کشاورز بود. او هنرمندی بزرگ بود، مردی از صحنه تئاتر که سینما و تلویزیون را هم با هنر بی بدیل خویش، جلا و صفایی دیگرگونه می‌بخشید؛ نقش‌هایی که او در فیلم‌ها و سریال‌های گوناگون آفرید، از یاد مخاطبان نمی‌رود چرا که بازی هنرمندانه کشاورز، شخصیتی حقیقی را خلق می‌کرد که در آثار بعدی، خبری از تکرار نبود، بلکه شخصیتی نو و هنری متفاوت را به رخ می‌کشید.
دکتر دارابی در انتها با بیان اینکه فقدان این هنرمند و چهره با وقار تئاتر، سینما و تلویزیون، غمی جانکاه برای جامعه هنری ایران و همه مردم کشورمان است خاطرنشان کرده است: او به حق، سرمایه‌ای بود که جای خالی‌اش را نمی‌توان پُر کرد