جهش تولید | یک‌شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۹

معاون امور استان های رسانه ملی تاکید کرد - صفحه محتوایی خبر

 

 

معاون امور استان های رسانه ملی تاکید کرد

احساس غرور و افتخار به گذشته و تقویت امید به آینده

معاون امور استان های رسانه ملی تاکید کرد

 

هنرمندان شبکه های استانی باید در تولید برنامه  احساس غرور و افتخار به گذشته و تقویت امید به آینده را ترویج دهند .

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما در نشست شورای مدیران صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: وظیفه ذاتی شبکه های استانی رسانه ملی توجه به نیاز مخاطب است و در این راستا باید احساس غرور و افتخار به گذشته و تقویت امید به آینده را در تولید برنامه های رسانه ای مورد توجه قرار دهیم.

 دکتر علی دارابی  با بیان اینکه سال جدید سال احراز رتبه برتر فضای مجازی در استان هاست افزود: برنامه های صداوسیما باید پیوست فضای مجازی داشته و برنامه های تولید شده قابل باز نشر در این فضا باشند.

وی با اشاره به فعالیت  257 شبکه تلویزیونی فارسی زبان در دنیا گفت : این رسانه ها اعتقادات جوانان را هدف گرفته اند و باید برنامه ریزان رسانه هدفمند و منسجم برای مقابله با رسانه های معاند برنامه ریزی کنند.  

معاون امور استانهای صدا و سیما افزود : عصر کنونی عصر رسانه های ترکیبی است و این امر می تواند فرصتی برای جذب بیشتر مخاطب باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید برنامه هایی با محتوای غنی گفت : رویکرد برنامه سازی در رسانه ملی باید نقد منصفانه با هدف اصلاح و نه تخریب باشد و در این راستا سیاه نمایی و مچ گیری در شبکه های استانی ممنوع است.

 علی دارابی با اشاره به ظرفیت های گیلان دربخش های مختلف هم گفت : وجود  مواهب طبیعی و مفاخر ارزشمند و شهیر در گیلان زمینه تولید آثاری گران بهایی را در بخش های مختلف رادیویی و تلویزیونی فراهم  می کند که باید از این فرصت نهایت بهره را گرفت .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان هم دراین نشست  از اهم برنامه صدا و سیمای مرکز گیلان  در سال و 96 و 97 گزارش داد و گفت : برنامه های صدا و سیمای مرکز گیلان در سال آینده در 6 محور توسعه و حمایت از کشاورزان ، مقابله با تغییر کاربری زمین های کشاورزی ، کمک به افزایش رشد جمعیت ، ارائه راهکار های مهم برای رفع آسیب های اجتماعی ، توسعه گردشگری و توسعه تجارت دریایی و مناطق آزاد تولید و پخش خواهد شد.

حسن ظهیری درادامه افزود : براساس نظر سنجی ها میزان رضایت مخاطبان از برنامه های رادیو گیلان و شبکه باران به ترتیب 80 و 72 درصد است .

درادامه این نشست باقرزاده قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان ، همدانی پور معاون فنی ، برجعلی زاده معاون صدا، بخشی نژاد معاون سیما ، رضاپور معاون خبر و طالب معاون فضای مجازی  گزارشی از حوزه کاری خود ارائه کردند.