جهش تولید | یک‌شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۹

کتاب دین ، فرهنگ و رسانه منتشر شد - صفحه محتوایی خبر

 

 

کتاب دین ، فرهنگ و رسانه منتشر شد

دنیای امروز با گسترش فناوری ارتباطات و تنوع رسانه ای، سیمای  تازه ای یافته است و به تبع این گسترش و پیشرفت رابطه پیچیده و انکارناپذیر میان دین و فرهنگ با رسانه ایجاد کرده است. این پیوستگی خود تاثیر مستقیمی روی مخاطب می گذارد و پذیرای فرهنگی است که از سوی رسانه ها  برای او تعریف می شود .

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، در  کتاب تأملاتی در باب دین، فرهنگ و رسانه تالیف حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی تلاش شده به بررسی مقولات و متغیرهای مختلف و البته مرتبطی که در پیوند مجموعه دین و فرهنگ و رسانه  با توجه به مقتضیات و ضرورت های  جامعه ما وجود دارد، پرداخته شود .

در این کتاب در فصل اول مبحث دین و رسانه با زیر مجموعه الگوی مطلوب  نظام رسانه دینی، اصول و مبانی، رسانه و سبک زندگی دینی، زن و رسانه و در فصل دوم با عنوان فرهنگ و رسانه با زیرمجموعه درآمدی بر فلسفه موسیقی، جنگ نرم ( ابزارها، سناریوها و روش های مقابله)، رسانه و سیاستگذاری افزایش جمعیت، بررسی مبانی شادی و نشاط در رسانه و در فصل سوم با عنوان الزام های رسانه در عصر اطلاعات با زیرمجموعه سواد رسانه ای با ضرورت مدیریت در عصر اطلاعات، مهارت های مواجهه با رسانه ها در عصر اطلاعات و  مهارت های مواجه با بحران در رسانه ها پرداخته  شده است .

alt