جهش تولید | پنج‌شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۹

گزارشی از نشست خبری فیلم «تنهای تنهای تنها» - فیلمم سلامی به صلح است - صفحه محتوایی خبر

 

 

گزارشی از نشست خبری فیلم «تنهای تنهای تنها» - فیلمم سلامی به صلح است

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» با حضور احسان عبدی‌پور کارگردان، ادریس عبدی‌پور تهیه کننده، فردین خلعتبری آهنگساز، ساعد نیکزاد فیلمبردار و علیرضا فرهومند بازیگر نوجوان فیلم، محمدرضا شهیدی فر مجری در  سالن کنفرانس مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

 

* «تنهای تنهای تنها» تنها پدیده جشنواره امسال است

بنا براین گزارش، در ابتدای این نشست شهیدی فر گفت: این فیلم با تمام فیلم‌هایی که تا کنون در جشنواره دیده‌ایم متفاوت بود و می‌توان آن را پدیده جشنواره امسال دانست.

احسان عبدی پور با گلایه از نحوه‌ مختلف پخش فیلم اظهار داشت: این فیلم آن‌ قدر به شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت در سینماها اکران شد که برای اکران در این سالن مضطرب بودم، با این وجود همه می‌گرفتند و به خاطر پخش فیلم می‌گفتند «که همه حسرت فیلم تو را می‌خوردند و تنها فیلم تو است که مشکل فنی در پخش ندارد!»

alt

وی در در مورد پیشینه کار خود توضیح داد: پیش از تولید این کار تمام کارهایم تلویزیونی بوده و برای تولید آن ها نیز زمان و دقت زیادی صرف کردم، اما در مورد همکاری رنجرو (علیرضا فرهومند) در این کار باید بگویم، رنجرو قبل از این در فیلم «افسانه 98» من بازی کرده بود و در جشنواره فجر در بوشهر توانستیم با این فیلم سیمرغ بگیریم.

کارگردان فیلم در ادامه اظهار داشت: رنجرو به علت علاقه زیاد به بازیگری شرط من را مبنی بر لاغر شدن قبول کرد و در عرض دو ماه 15 کیلو وزن کم کرد حتی وقتی به او گفتم که باید زبان انگلیسی بلد باشد و او را به کانون زبان بردم در هر ترم شاگرد اول می‌شود؛ من فکر می‌کنم علاقه رنجرو به بازیگری وحشتناک است.

وی درباره اینکه چه میزان بداهه‌گویی در کار وجود داشت: ما تنها در دیالوگ‌ها بداهه داشتیم اما سعی می‌کردم با بازیگران صحبت کنم تا با بداهه‌ها به آنچه که می‌خواهم دست یابیم و در 45 روز کاری که انجام دادیم هیچ تنشی نداشتیم و همه یک دست بودیم.

*فیلم «تنهای تنهای تنها» سلامی به صلح است

احسان عبدی پور در مورد انتخاب اسم فیلم اظهار داشت: برای انتخاب اسم فیلم خیلی بحث بود اما هر اسمی انتخاب می‌کردیم ارشاد آن را نمی‌پذیرفت، اسم‌هایی بود که در آنها از عنوان رئیس جمهور یا رنجرو استفاده شده بود اما مورد قبول واقع نمی شدند، نهایتا مجبور شدیم این اسم را برای آن انتخاب کنیم به صورت کلی به نظرم فیلم نسبت به سینمای ایران کار بی آبرویی نیست و می توان از آن دفاع کرد.

وی درباره ساخت ادامه این فیلم گفت: واقعیت این است که هرگاه فیلم کودکانه ساخته می‌شود به آن نگاه کودکانه می‌شود به همین خاطر شاید در فیلم بعدی‌ام به سراغ فضای دیگری بروم.

کارگردان فیلم خاطرنشان کرد: باید اعتراف کنم من نیز مانند شما امروز اولین بار بود که فیلم را به صورت کامل روی پرده سینما دیدم، مطمئنا ما زمان آن را کمتر خواهیم کرد.  وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه مدیران فرهنگی ما در حوزه‌های خود تخصص ندارند و ما به عنوان هنرمند باید آن ها را قانع کنیم تا یک سری رویدادها را به گونه ای نو به آن ها ارائه دهیم. فیلم من سلامی به صلح دارد و این فیلم صلح جویانه‌ای با موضوع انرژی هسته‌ای است.

alt

* 220 میلیون تومان؛بودجه یک فیلم سینمایی

در ادامه این برنامه، ادریس عبدی‌پور تهیه کننده فیلم در مورد بودجه فیلم گفت: این فیلم محصول مرکز صدا و سیمای بوشهر است و کل بودجه آن 220 میلیون تومان است.

وی در پاسخ به اینکه چرا این فیلم در سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور ندارد، بیان داشت: شاید علت اینکه فیلم «تنهای تنهای تنها» بازیگر چهره‌ای ندارد آن را در بخش مسابقه سینمای ایران قرار ندادند.

در بخش دیگری از این نشست، فردین خلعتبری گفت: این فیلم به گونه‌ای ساخته شده که دو برادر به عنوان کارگردان تهیه کننده همه کارهای آن را انجام دادند کارهایی که در یک شرکت فیلمسازی 15 نفر برای آن لازم است. در جدول نمایش فیلم در ابتدای امر به آن توجهی نشد و کمتر به آن توجه شد اما واکنش و نگاه‌های شما به ما فهماند که این فیلم، کار خوبی بوده است.

وی در مورد انتخاب نام فیلم گفت: بهتر است که ارشاد حداقل در مورد انتخاب نام فیلم‌ها فضا را بازتر کند چراکه نام فیلم بسیار تاثیرگذار است مانند فیلم آقای قریبیان که ابتدا قصاص بوده که به گناهکاران تغییر پیدا کرد.

این آهنگساز ادامه داد: در این کار از سازهای کوبه ای و چند ساز دیگر استفاده کردم و با وجود قرابت جغرافیایی این سازها ترجیح دادم از آکاردئون استفاده کنم و حضور بازیگران روس این کار را توجیه می‌کرد. اگر به چشم یک جشن به این جشنواره نگاه کنیم دیگر بحث جایزه و سودای سیمرغ اهمیتی ندارد.

ساعد نیکزاد در ادامه بحث گفت: زمانی که تجارت جای هنر را می گیرد و وقتی بدون اطلاعات از یک سری ابزار و اطلاعات استفاده می کنیم نتیجه اش اکران های متفاوت است.

وی ادامه داد: این فیلم در سینمای بعد از انقلاب تولید شده کاری کاملا انسانی است و جزو معدود فیلم هایی است که پشت صحنه آن نیز انسانی بود و هیچ کس با دیگری مشکلی نداشت. این فیلم با فضای کودکی من شباهت داشت و رنجرو کودکی من بود.

علیرضا فرهومند نیز که با لهجه بوشهری صحبت می کرد به تعریف خاطره‌ای از جشنواره فیلم فجر پرداخت و گفت: من فکر می‌کردم که سیمرغ سی مرغ است که هر روز تخم می‌گذارد و بازیگران با فروش آن پولدار می‌شوند به پدرم گفتم که وانت خود را بیاورد تا به تهران برویم و سی مرغ را جمع کنیم و به بوشهر بیاوریم.

alt